woensdag 31 oktober 2012

Utrecht, 3 november 2012 Geachte VVD Leden, Als reactie op onze petitie hebben wij gisteravond antwoord ontvangen van het Hoofdbestuur van de VVD op het verzoek van Jos Lubbers en mijzelf om een spoedcongres te houden. Volgens het Hoofdbestuur voldoet ons verzoek niet aan de eisen die worden gesteld in de statuten voor een spoedcongres. Hierin staat namelijk dat een spoedcongres aanvragen moet worden ondersteund door 10% van de leden. Het Hoofdbestuur houdt dan ook vast aan de geplande datum van de Algemene Ledenvergadering van de VVD d.d. 24 november. Op de ALV van 24 november is er voldoende gelegenheid om van gedachten te wisselen over het regeerakkoord, het Hoofdbestuur ziet dan ook geen reden om dit congres naar voren te halen. Wij danken u hartelijk voor het ondersteunen van de petitie. Met vriendelijke groet, Guido Mulder en Jos Lubbers

459 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Peter van der schoot
      Lid 2181059
      Hilversum

      Verwijderen
    2. U heeft mijn steun. ben echt ontzettend pissig. Weg met dat a sociale regeer accoord. Er blijft niets van het liberalisme over.
      Ben zo teleurgesteld!!!

      Verwijderen
  2. Peter Klein Heerenbrink
    VVD lid nummer 2134121
    VVD lid Ommen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jerry Kramer, VVD lid afdeling Zandvoort #2169054

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marcel van den Bosch, VVD lid Zevenaar/Rijnwaarden, Lid nr. 2186534

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lenneke van Mameren Lidnummer 2166353

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cindy Klein Heerenbrink_zwambag
    Lidnummer 2199803

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wim Moonen, voorzitter VVD Beverwijk, lid partijraad KC Haarlem, #1584814

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marco Kreuger, Amsterdam, Lid nr. 2146376

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Monique de Vos-Verwaijen lidnummer 2187707

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Henk Peterse lidnummer 2011045 Den Bosch

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Joke van Been-van der Schaar EdamVolendam lidnummer 1210670
    ingevuld door Monique de Vos op verzoek bij gebrek aan googleaccount

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Robbert Prins
    Fractievoorzitter VVD Boskoop
    Lidnummer onbekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tegen! VVD pakt al zolang mensen, laat de leden nu zelf ook maar eens een beetje meer bloeden. Jullie kunnen het missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Was het niet vorig jaar dat Rutte in Europa een handtekening had gezet voor een bedrag, dat, althans voor hem achteraf, 50 miljard hoger bleek te zijn dan wat hij dacht waarvoor hij had getekend? En moesten toen niet alle leugens en afleidingsmanoeuvres uit de kast worden getrokken om Rutte’s ass te redden?
    Rutte kan gewoon niet rekenen en heeft zich dus bij de onderhandelingen in het pak laten naaien. En Stef Blok, hij stond erbij en keek ernaar.
    En deze looser, kameleon, volksverlakker, is onze MP?
    Hij liegt en bedriegt, maar ja, dat lijkt vandaag de dag de norm te zijn in de politiek.
    Volgens Rutte zou de pijn niet zo groot zijn als de berekeningen van de media zouden doen vermoeden; m.a.w., volgens Rutte liegen de media over de impact. Want, zo is Rutte's betoog, er is b.v. een extra arbeidskorting van 500 euro.
    Ten eerste liegen de media niet. Die berekeningen nemen alle aspecten mee in hun berekeningen en de exorbitante stijgingen van de zorgpremies zijn dus correcte netto bedragen.
    Ten tweede weegt 500 euro nauwelijks op tegen een extra last van soms meer dan 3000 euro.
    Ten derde, ik als gepensioneerde heb geen recht op die arbeidskorting.
    Ten vierde, .... ach laat ik maar ophouden. Rutte blijkt een communist te zijn, een wolf in schaapskleren.
    Ik heb vrijwel mijn hele leven (69) VVD gestemd. Maar nu: no way, never again. Oplichters.
    Frans Bierings

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe hebben de mensen op deze man kunnen stemmen met de wetenschap van alle, bij voorkeur met lach, gedane nepuitspraken en leugens in de vorige regeerperiode. Rutte is nu rooier gebleken dan de hele fractie van de PvdAsocialen bij elkaar. Erger nog is: hij leidt de VVD op een zeer ondemocratische wijze. Men mag niet stemmen over het regeerakkoord bijv. Hij begrijpt dondersgoed dat, bij een stemming, zijn dagen wel eens geteld kunnen zijn. Misschien hebben ze in Oost-Europa nog ergens een baantje voor hem?

      Verwijderen
  15. J.P. van Dijken, lidnummer 2190959

    http://www.liberalemedia.nl/politiek/1359-bruggen-slaan-maar-wel-een-brug-te-ver

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Esther Dijk-Osseweijer, lidnummer 2132622

    BeantwoordenVerwijderen
  17. H.B.J.(Hans) van der Linden
    VVD lid Hillegom

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jacqueline Grauwen-Joppe
    VVD Kaag en Braassem
    lidnr: 2168525

    BeantwoordenVerwijderen
  19. J.H. (Jan) van Orden
    VVD-lid te Utrecht
    (lidnr. nu niet bij de hand)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Max Leenheers
    VVD lid 's-Hertogenbosch

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goed gedaan VVD-stemmers!! Dat jullie dit van tevoren niet in hebben gezien! VVD is een economische partij (net als CDA en D66) en economische partijen denken niet aan het volk! Maar iedereen maakt fouten. Als men er maar van leert...

    Yvonne Jurrema
    een SOPN-stemmer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat niet om het analyseren van de gemaakte fouten. Het gaat om het voorspellen van welke fouten je gaat maken. Aan je partij te zien, zijn dat er heel wat...

      Verwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Adrie van Schendel, 2189855
    Afdeling Drimmelen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Waarom worden er niet akvast voorbereidingen getroffen voor de oprichting van een nieuwe partij, nu de Vvd-top & fractie zich niets lijken aan te trekken van de verontruste leden cq kiezers, maar slechts het land ingaan om het "de kiezer beter uit te leggen". Een partij waarvan velen straks honderden euro's per maand neer betalen. Dat zelfs linksere partijen als het Cda en D'66 deze maatregel schandalig vinden, maakt het weg bagatelliseren door een kennekihk linksliberale Rutte des te triester. De dreiging van de oprichting van een nieuwe politieke partij aan de rechterkant van vvd, die wel opkomt voor de hardwerkende nederlander en de ondernemer zal de vvd-top hopelijk tot bezinning brengen en een alternatiwf bieden voor Blok en Rutte die klaarblijkelijk " van het paatje zijn geraakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Etsko, die partij bestaat al, de PVV, de Partij voor de vrijheid dus.
      Daarom, liever geen verdere versnippering; stemt allen de volgende keer op de PVV.

      Verwijderen
    2. Goed idee! Een partij die Ondernemerschap, Groei, Liberalisme en Creativiteit hoog in het vaandel heeft, dus dat is niet de PVV maar een club die vooruitkijkt, ondernemerschap en lef beloont en niet leugenachtig is en veel te defensief...

      Verwijderen
    3. Dit voorstel druist zo tegen de liberale beginselen in dat, als het bestuur de petitie niet agendeert, omdat de vereiste 3800 leden niet hebben ondertekend er een nieuwe ledenvergadering wordt uitgeschreven waarbij op het programma staan:
      1. nieuw partijbestuur
      2. afstandnemen van het formatiieakkoord, natuurlijk inclusief de inkomenafkanjelijke zorgpremie.
      een nieuwe partij oprichten is lastig, een bestaande partij overnemen is veel gemakkelijker!

      Verwijderen
  26. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. J. Moed, Lidnummer: 2198230
    Afd Dongen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jan-Hendrik Horsmeier
    Amsterdam
    Lidnummer: 2202310

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Carlo Suijkerbuijk
    Gouda
    lidnummer: 2190880

    BeantwoordenVerwijderen
  30. NÚ we deze Rutte zo bezig zien dan wordt het ook wel duidelijk hoe hij onze belangen in Europa verdedigt. In Brussel het ene verhaal, in den Haag het andere. Hij heeft zijn slechte kanten nu op een pijnlijke manier zichtbaar gemaakt.
    STEM de PVV de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Patrick Berckmoes
    Lidnummer: 2199142

    Den Helder

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Cler Sels 2174046
    Penningmeester VVD afdeling Alblasserdam

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Spijt van mijn VVD stem, dit gaat nergens over. Dit is geeneens een bezuiniging, maar een verschuiving van de kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Er zijn geen afspraken met je te maken Mark! Jammer......

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Michael van der Galien
    Lidnummer: 2202331
    Izmir, Turkije

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Nooit meer op VVD stemmen.
    Wat een zielig figuur.
    Een beetje achter Samson aan lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wij staan op het om via een woningruil een nieuw huis te kopen, maar als dit doorgaat moeten we dat afblazen, want dan zijn we honderden euro's per maand meer kwijt aan zorgpremie. Bedankt VVD, ik stem al mijn hele leven op jullie , maar het was wel de laatste keer , dat beloof ik (en ik houd mijn beloftes wel!)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Sander van Krimpen
    Lidnummer 2140097

    Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Voel me behoorlijk in de zeik gezet....Ja! meer betalen, ok...maar dit is een onacceptabele verhoging van de bijdrage die ik zal moeten gaan ophoesten...Daarnaast 2 kinderen warvan er inmiddels eentje op de middelbare school zit..

    Mark: BEDANKT!!
    sowieso 1 stem minder volgende verkiezingen en hoop dat deze zééééér snel zullen volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  43. De burgers zijn zoals gewoonlijk weer de pineut, laat ze toch lekker bezuinigen op andere dingen maar niet dat WIJ burgers ieder keer ervoor MOETEN opdraaien!! Er zijn wel veel andere opties en mogelijkheden genoeg om te bezuinigen! Maar deze bezuinigs voorstel is gewoon te belachelijk voor woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Volkspartij voor Volksverlakkerij en Democratie....onbegrijpelijk dit....

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik heb een MKB onderneming en moet nu super hard werken om dezelfde omzet binnen te krijgen. Meer uren maken, meer investeren, etc. Maar wordt het harde werken nu beloond of moet ik nu gaan delen met mensen die het wel goed vinden en PvdA gestemd hebben??

    BeantwoordenVerwijderen
  47. het moet echt anders.
    dit is niet eerlijk.
    niet aankomen met het verhaal we moeten bezuinigen dus iedereen gaat het voelen. dit is geen bezuinigen dit is meer belasting heffen.

    en hypotheekrente eraf, dan natuurlijk ook het huurwaarde forfait.. of zijn jullie dit vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik vind dit echt onacceptabel! Niet werken wordt hier enorm gestimuleerd! Zo fout, want waarom stem je VVD, omdat deze partij voor de werkende mens opkomt, fout ze kletsen gewoon mee met dat eerlijk verdelen gezwam! Want dit gaat echt te ver, ik ga 5000 euro meer betalen , dan iemand die niet werkt. Terwijl ik ook alleen de kinderen opvoedt......maar dan ook de kinderbijslag verlagen, en dan zeggen , ja het kind gebonden budget gaat omhoog......mooi, die krijg ik dus ook niet.......hoe krijg je de economie en de hardwerkende mens stuk! Nou zo dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Rob Musquetier
    Lid nr.: onbekend (waar kan ik die terugvinden?)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Kom nu al amper rond. BTW omhoog, renteaftrek naar beneden, ziektekosten flink omhoog, eigen risico omhoog. Huis aan de straatstenen niet kwijt te raken. Misschien maar parttime gaan werken tegen die tijd, houd ik meer over. Nooit meer VVD op deze manier. En ik was nog wel bang dat de SP in de regering zou komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik stem al jaren VVD, maar dit was dus de laatste keer. Bedankt Rutte.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Vreselijk dit!!Ik zit net op grens van 70.000 en bijna 500 Euro per maand erbij gaat absoluut bij mij inhakken. Vooral omdat mijn salaris alles in Bruto is. Vergeet niet mijn Hypotheek, VVV kosten , ELectra / water en nog meer vaste lasten! Blijft gewoon serieus veels te weinig over. Ik maak altijd een potje dat ik klein beetje kan sparen en potje dat ik probeer beetje bij beetje hypotheek af te betalen want ook ik heb een Aflossings Vrij Hypotheek genomen ( enorm spijt van ) maar ok that's life! Ik hoop echt dat jullie hier nog x over na denken want anders ben ik geneigd om illegaal een kamer te gaan verhuren ofzo anders ga ik het niet redden! Vriendelijke groeten, Lisa uit Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Marcel Trik, lidnummer niet bij de hand (VVD Wormerland)

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik heb spijt, heeeeeeel veel spijt dat ikop de VVD gestemd heb.
    Gewoon onbegrijpelijk hoe Rutte zich heeft laten inpakken door Samson

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Om Princes Maxima's woorden te gebruiken, dit is een beetje dom Marx. Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, draai terug deze maatregel. Vergeet dan ook niet de maatregel terug te draaien waarbij ZZP'ers vanaf 1-1-2015 ook nog eens een lastenverzwaring krijgen van € 2800,-!! Indien de VVD niet tot inkeer komt zal ik genoodzaakt zijn nooit meer VVD te stemmen, na 28 jaar trouw gestemd te hebben op de VVD!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. De inkomensafhankelijke zorgpremie is onacceptabel in huidige vorm en de VVD onwaardig. Voor zorgverzekeringen vervalt de concurrentiedwang. U pakt duizenden euros per jaar af van mijn tweeverdienende kinderen, nog afgezien van de veranderingen in kinderbijslag en kosten kinderopvang. U ontneemt de lust tot werken en promoot de lust tot niet werken van de bijstandtrekkers. Ik ben ZEER teleurgesteld dat de VVD deze weg is ingeslagen. Als verfente VVD stemmer hoop ik dit keer op spoedige val van kabinet !

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Rutte, gaf Wilders op zijn sodemieter tijdens de debatten op televisie.
    Een van de punten was ongeloofwaardigheid van Wilders, door a te zeggen en B te doen. Echter was dit nadat het regeerakkoord was getekend.

    Rutte doet het beter,szpeelt het zelfde spel en laat zijn ware aard zien voor het regeerakkord.

    Opnieuw stemmen en Rutte eruit!


    BeantwoordenVerwijderen
  58. Francis van der Staal
    lidnummer: 2196624

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Geen VVD lid wel al tijd op de VVD Gestemd dit was wel de laatste keer. Ik ben niet links. Ik ben 66 Jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. En dan het gek vinden dat het vertrouwen in de politiek nihil is onder de burgers blijft deze man liegen (Zal hij misschien een ziekte hebben ?) Maar toch ben ik blij met hem ik zou eigenlijk na drie hernia's weer aan het werk gaan maar dat heb ik gauw uit mijn hoofd gezet ik kijk wel uit dus kortom met mijn 40 ga ik met pensioen bedankt Markie ouwe leugenaar

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hierbij Marc Duinker VVD lid te Arnhem. Ik ondersteun de wens om het ridicule idee om de zorgpremie inkomensafhankelijk te maken, terug te draaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Rutte het land uit!
    R de Boer
    Lidnr 2909331

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Spijt dat ik op de VVD heb gestemd... Schande, iemand die 70.000 euro verdiend moet net zoveel betalen als iemand die 2 miljoen euro verdiend... Ga toch zeker geen 450 euro premie betalen... Zijn ze helemaal gek geworden bij de VVD...mooie praatjes dat hebben ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Terugdraaien svp!
    Ondertekend,

    Kwarten,

    Almere 02-11-2012

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Geen lid. Ik stem al jaren VVD als dit akkoord blijft zal ik nooit meer VVD stemmen! Kiezersbedrog!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Portemonnee van de Ander heeft veel te veel gewonnen.
    Het loont steeds meer om uitkeringstrekker van beroep te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Ons belastingstelsel voorziet erin dat er naar draagkracht bijgedragen wordt. We gaan niet meer betalen voor hetzelfde! Zeker gezien het feit dat het niet eens een bezuiniging is. U probeert het nu te halen bij de groep die waarschijnlijk al het meeste in belasting bijdraagt.
    Bezuinigingen verwachten we op de overheidsuitgaven en dat betekent niet onderin maar minder bestuurslagen, minder tijd verlies met onnodig vergaderen e.d. Tevens in Europa waar ze nog steeds vergaderen in Straatsburg, nagenoeg geen belasting betalen en een belachelijke vrije onkosten vergoeding en vergader vergoeding ontvangen en indien daarover aangevallen worden dit verdedigen met de opmerking:'Wij zijn hier geen hamburgers aan het bakken" ?????
    Ik betaal nog liever iets meer inkomstenbelasting dan dat ik meer moet gaan betalen dan anderen voor hetzelfde.
    Europese samenwerking prima maar kijk dan eens naar de landen om ons heen, hoe kan de gezondheidszorg in omringende landen wel werken tegen lagere premies en waarom betalen de mensen daar veel minder hypotheek rente en accijnzen e.d. Steek daar U licht eens op en leer ervan.
    Een keihard NEE dus tegen deze nivellering.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Jammer dat ik geen vvd lid ben anders kon ik mijn lidmaatschap opzeggen en gaf me dat nog voldoening.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. 1. Inkomenspolitiek regel je via de belastingen, niet via de zorgpremie.
    2. De belastingen weten, i.t.t. de zorgverzekeraars, exact wat iemand verdient en kunnen ook veel gemakkelijker tegemoetkomingen uitkeren voor kosten zorgpremie bij weinig verdieners.
    3. De inkomensafhankelijke zorgpremie breekt juist de solidariteit van mensen die wat meer verdienen af naar de mensen die wat minder verdienen.
    2. Het is heel slecht voor de economische groei, omdat u veel te veel van de middengroepen afpikt, juist die groep die wat bij kan dragen aan de binnenlandse economische groei,.
    3. Het verdeelt alleen maar de kosten van de zorg zonder dat het iets doet aan het wegnemen van de oorzaken waardoor die kosten zo hoog zijn - het valt eerder te verwachten dat die inkomensafhankelijke zorgpremies dit doel volstrekt tegenwerken.
    4. Het roept een onmogelijke last op voor de zorgverzekeraars, omdat zij niet over de inkomensgegevens beschikken van hun klanten - en dat horen ze ook niet te doen. Uitvoeringstechnisch wordt dit een administratieve draak voor de zorgverzekeraars en daardoor een hele dure ook.
    5. De echte veelverdieners zich een rot, omdat het hun koud laat, ze verdienen immers veel meer dan 70.000,- en door het verlagen van de belastingen houden ze netto veel meer over. Zo maakt de VVD zich tot een partij van de hele rijken ipv partij waar de middengroeperingen veilig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. rutte heeft zich beet laten nemen door samson!!!!
    ik stem niet meer, dacht bij vvd redelijk te zitten????
    ik zie geen alternatief voor mijn stem!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Zoals al eerder genoemd vind ook ik het belachelijk dat de stijging stopt bij 70.000 trek dan de lijn door.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Zoals hierboven door veel mensen reeds gemeld, Rutte is volledig zijn Liberale boekje te buiten gegaan! Dat we de komende jaren moeten bloeden voor de ellende in de (financiële) wereld, was bekend. Maar om nou deze rekening volledig neer te leggen bij die groep die NL nog enigszins concurrerend houdt, is echt absurd. Daarnaast is de opzet van de zorgpremie per 2014 geen besparing, maar een slecht initiatief om de onderkant van de samenleving te stimuleren nog meer het sociale systeem uit te hollen. Als de heer Rutte zal een gezin zou hebben, dan had hij hier zeker anders naar gekeken. Schande ook dat de meerderheid van de fractie geen tegengas "durft" te geven. De Rutte heeft gelogen tijdens de verkiezingen, als je ziet waar hij nu heen wil. Samsom en zijn partij lacht zich krom, zo makkelijk voor elkaar dit....

    Rutte op non-actief zonder wachtgeldregeling en sollicitatieplicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Bas Kampman Lid VVD ALkmaar, ledennummer niet bij de hand. Weg met dit akkoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Tegen.

    Volgens dit NRC onderzoek
    http://www.nrc.nl/nieuws/2012/10/31/einde-onduidelijkheid-hier-zijn-de-cijfers-over-de-zorgpremie/

    Gaat een gezin met een inkomen van 2x66.000, dus 132.000 gezins inkomen er 450 euro per maand op achteruit. Netto heeft dat gezin dus bijna 7000 euro per maand.

    Als je samen 100.000 verdient dus bijna 5500 netto per maand ga je 200 euro per maand meer betalen.

    Het lijkt me duidelijk dat deze inkomens genoeg speling moeten hebben om de genoemde verhoging te kunnen betalen zonder in de problemen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kan je ook uitrekenen wanneer je 2*400.000 verdient ? want dat verdienen de meeste namelijk.

      Verwijderen
    2. Agnes,
      Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het is niet de vraag of de personen in jouw voorbeeld het KUNNEN betalen. Deze mensen hebben op de VVD gestemd vanuit bepaalde verwachtingen/ beloften die horen bij het gedachtegoed van de VVD. Anders hadden ze waarschijnlijk wel links gestemd. Verder hoe kan jij beoordelen of iemand in de problemen komt....
      Groet,
      Marinus

      Verwijderen
  75. Ben geen lid, maar stem wel VVD, als deze maatregel erdoor komt, stem ik NOOIT meer VVD. Kiezersbedrog!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Beste werkende mensen,

    Ik wil u bij deze mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik op de VVD heb gestemd, een partij die een regeerakkoord heeft opgesteld waarbij politiek links nederland haar vingers af kan likken. Het spijt me dat ik jullie toekomst heb verpest. Ik zal het nooit meer doen.

    Ed Groenendaal

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Ik ben geen lid meer want er waren al andere niet correcte maatregelen genomen onder Rutte-I. Nu ben ik blij dat ik geen lid meer ben. Helaas heb ik wel op hem gestemd maar dat gebeurd dus ook niet meer. Mark Rutte is zo'n beetje de grootste leugenaar binnen de politiek sinds ik deze volg. En dat is toch al snel zo'n 30 jaar. Meer dan 12% inkomen wegnivelleren op een inkomen van 70.000 euro is in mijn ogen te vergelijjken met diefstal en het bewust ontwrichten van de maatschappij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. U maakt een verkeerde berekening.

      Bij een inkomen van 70.000 en als alleenstaande moet u circa 150 euro betalen. Bij een geschat netto inkomen van 3500 per maand is dat circa 5% geen 12% dus.

      Verwijderen
  78. Geen lid, wel altijd VVD gestemd en zwaar teleurgesteld. Ik weet nog niet hoe wij dit gaan betalen van het beetje dat we overhouden maar ik weet wel dat ik geen VVD meer ga stemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  80. De rijkste mensen meer laten betalen kan ik billijken. Maar de hardwerkende Nederlander met 1-2 keer modaal wordt wel erg hard aangepakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Ben al 18 jaar VVD stemmer, helaas voor de laatste keer!
    Blijkbaar kun je je eigen volksvertegenwoordigers niet meer vertrouwen. En het ergste is dat blijkbaar de hele VVD achterban het volgens de heren niet begrijpt (dat gaan we uitleggen...)Absurd!
    Wij betalen straks met zijn tweeën 800+ euro aan premie. Dat staat haast gelijk aan het in een keer afschaffen van de hypotheek rente aftrek!
    Groet,
    Marinus

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Ik ondersteun de petitie
    Lidnummer 2179020
    Ik ben op het congres van 24 nov aanwezig. Roep alle VVD leden op dit te doen!!
    Derk Jan Heslinga

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Ik ben Jérôme de Jong van Lier, 48 jaar (het lijkt hier de kinderrubriek Achterwerk wel!)
    Ik begrijp het allemaal niet zo goed. Stemmen we met de bedoeling er zelf, individueel, rechtstreeks beter van te worden, of streven we een gezonde samenleving en een gezonde economie na?
    Als het om het eerste gaat, wil ik belastingvrijstelling en zorgpremievrijstelling voor alle VVD-leden bepleiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Ik onderhoud een gezin van drie kinderen met een brutosalaris van 72 mille. Mijn kinderen studeren alledrie en ik ondersteun hen financieel bij de aanschaf van boeken, het betalen van collegegeld en het compenseren van de huur die mijn oudste zoon betaalt voor zijn studentenkamer. Ik werk ontzettend hard en veel. Ik vind het werkelijk ONBEGRIJPELIJK dat ik straks, dankzij de VVD (eindeloos veel spijt van mijn stem), op jaarbasis 5500 euro netto minder te besteden heb. Rekening houdend met alle vaste lasten gaat het voor luxe-uitgaven besteedbaar inkomen richting mijlpunt nihil. In Nederland ben je als hardwerkend gezinshoofd in feite straatarm met een inkomen van 72.000, waar gaat dit in vredesnaam over? En de miljonairs worden natuurlijk ontzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Charles Betman
    Als de 'fout' niet wordt toegegeven en gecorrigeerd dan ben ik ex-VVD stemmer.

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Veel valse belofte's gedaan zoals gewoonlijk maar dit keer gaan ze echt veel te ver. Ze moeten de afspraken en belofte's nakomen die ze gemaakt hebben. Volgens mij noemen ze dit ook wel onder valse voorwendselen handelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Ik weet niet of deze petitie gaat helpen, voorlopig lijkt de partij zich niets aan te trekken van de mensen die voor hun hebben gestemd bij de verkiezingen. kiezersbedrog !

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Dit was de laatste keer, dat ik VVD heb gestemd. 43 jaar, m, Noord Brabant. Op deze manier zullen de mensen die nog geld uit kunnen en willen geven buitenspel worden gezet. De peiler waarop onze economie draait, wordt onderuit gehaald door de partij die juist voor onze belangen op zou moeten komen. De sterkste schouders dragen de lasten... Klopt niets van want de echte sterkste schouders voelen weer het minst van dit pijnlijke besluit. Wederom zijn WIJ de pineut.

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Weg met die ingewikkelde inkomensafhankelijke regelingen. Gewoon IB heffen en daarmee basta, dat snapt iedereen en de Belastingdienst hoeft geen tientallen miljoenen te investeren in de zoveelste herziening van alle systemen. Heer Rutte, u bent ongelofelijk de fout in gegaan met dit regeerakkoord. Uw achterban accepteert dit regentengedrag niet langer.

    BeantwoordenVerwijderen
  90. J.M. Jezeer
    Kaag en Braassem
    Lidnummer 2191312

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Prima initiatief dit. Ik hoop dat langs deze weg deze zorgpremie-waanzin een halt kan worden toegeroepen.
    Geen VVD-lid, maar tot op heden wel een VVD-stemmer.
    Na een teleurstellend Rutte 1 is dit de spreekwoordelijke druppel. Ik ben nu elk vertrouwen in Rutte en zijn kliek verloren.
    Dus op mijn stem hoeft de VVD voorlopig niet te rekenen

    BeantwoordenVerwijderen
  92. tegen! ben geen lid maar stem(de) wel voor de VVD!
    Bewust geen PVDA gestemd wegens hun verkiezingsprogramma, maar nu stem ik VVD en kies ik nog steeds voor de PVDA, hoe kan dit??????

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Ik gaf al voorkeurstemmen aan Mark Rutte toen hij nog geen lijsttrekker was en heb tot op heden veel vertrouwen in hem gehad. Maar dat vertrouwen ben ik nu kwijt.
    Hij kan wel spreken van "pijnlijke compromissen waren onvermijdelijk", maar dat ontheft hem niet van de plicht die compromissen te verantwoorden. Waar hij nu mee heeft ingestemd dat onder de noemer "bekostiging van de zorg" een linkse wens wordt ingewilligd die helemaal niets met de zorg te maken heeft, namelijk de verregaande nivellering van inkomens.
    Wanneer de overheid van iemand geld afpakt, kan ik billijken dat dat nodig is. Wanneer die burger nog meer moet betalen omdat de overheid een moeilijk tijd door maakt, kan ik dat ook nog billijken. Maar wanneer die overheid nog meer afpakt om geen andere reden dat die burger meer geld heeft dan een andere burger, dan is die overheid veranderd in een ordinaire struikrover. Dat vinden Socialisten iets nastrevenswaardigs, maar van Liberalen mag verwacht worden dat zij zich daartegen verzetten.

    Joop Remmé
    Leiden

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Ben geen lid, maar wel VVD gestemd de laatste jaren, en wil hierbij wel laten blijken dat ik zwaar teleurgesteld ben. Ik heb jarenlang gestudeerd, nu een drukke en verantwoordelijke baan voor meer dan 45u per week, een eigen koophuis, en dan zou ik enorm gaan moeten kromliggen en beknibbelen op alles? Nee dat verdien ik niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  95. netto € 485,- inleveren is bruto net zoveel als een complete uitkering. En dat wil/kan niemand inleveren. Laat de VVD ons zelf voorrekenen dat er maar maximaal 0,5% wordt ingeleverd. Ik snap er niets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Helemaal mee eens, al jaren VVD gestemd, indien deze lijn gevolgd wordt stem ik nooit meer VVD. In mijn situatie (bruto inkomen 68000) moet ik 10% van mijn netto inkomen extra betalen aan zorgkosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  97. staat de VVD voor "Vrienden Van Diederik"?
    Als de berichten allemaal waar zijn, dan ga ik eens uitzoeken of het zinvoller is minder te gaan werken, zodat ik onder een lagere grens kom te zitten. Belachelijk wat Rutte hier doet, het is pure misleiding! Ik stem toch voor een bepaald programma? Mag dit uberhaupt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Als dit door gaat kunnen hardewerkende mensen niet meer rondkomen en komen o.a. op straat te staan.
    Elke kleuter kan dat weten met zo een besluit.
    Onbegrijpelijk dat ik er op gestemd hebt. Regel recht kiezersbedrog en oplichterij geweest de campagne.

    Volgens mij worden oplichters normaal gesproken opgepakt en moeten voor de rechter verschijnen.
    Dus ik ben benieuwd of onze rechtstaat hier wat mee gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Ik denk dat ik als VVD-stemmer evenveel recht/plicht heb om (mede) op te roepen tot een stemming "in de VVD" over het bespottelijke plan van Marx Rutte om in te stemmen met de communistische plannen van de PVDA. Ik denk dat bij uitvoering van deze plannen zelfs vele PVDA stemmers er op achteruit zullen gaan, helaas hebben ze het (nog) niet door. Niet deze dommigheid door laten gaan met als enige pluspunt dat Marx Rutte zich nog enige jaren premier van dit land mag noemen, schande !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Dat veelverdieners (Lees Graaiers)nu meer moeten betalen is niet meer dan normaal, als je 7000 € per maand hebt kan daar best 'n paar honderd Euro van af. Ik heb 1200 € per maand en daar word nog van alles van af bezuinigd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou dan beter zijn om ander werk te zoeken. Of hou je je handjes op en krijg je subsidie toe gestopt.

      Verwijderen
    2. Stel dat je 7000 euro per maand verdient bruto, ca. 91k bruto per jaar, dan houd je daar max. 3750 netto van over per maand in ons socialistische land met zeer progressief belastingstelsel. Als je dan nog kind in de opvang hebt zonder subsidie (want je behoort tot de "rijken") netto 900 per maand, en je moet dan 482 euro aan zorgpremie gaan betalen .... dat is 13% koopkracht inleveren. En ik werk voor een soortgelijk salaris ook nog eens 50-60 uur per week. Er zijn grenzen aan solidariteit !!

      Verwijderen
    3. Ik vind het volledig absurd dat als je een goede baan hebt waarvoor je zelf hebt gezorgd dmv studie en eigen ontwikkeling, je moet betalen voor mensen die ene lagen inkomen hebben. Ik ken er genoeg die geen zin hebben om te investeren in een baan en de hele dag lopen te mopperen en verzuurd zijn en dit een prima uitkomst vinden. BElachelijk gewoon. Zo helpen we ons land naar de kl%$#.

      Verwijderen
  101. Steun de petitie, Yvette Maass. Kan lidmaatschap nummer niet vinden, maar ben wel lid.

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Beste Vvd,

    Dit was mijn laatste stem op jullie OOIT!

    Gegroet

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Die inkomensafhankelijke ziektekosten verzekering kan echt niet.
    Martien, VVD lid te Nootdorp (2168023)

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Ook ik heb veel spijt. Rutte en de vvd hebben ons voorgelogen. Echt met alles. Schande. Volgende keer zeker geen vvd meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Ik kan alleen maar zeggen: wie hard werkt verdient beter.
    Als deze zorgpremie-waanzin er door komt ga ik zo lang ik leef geen VVD meer stemmen. Ben erg erg zwaar teleurgesteld !

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik VVD gestemd heb. Dit regeerakkoord lijkt nergens naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Ik ben geen VVD lid maar wel trouwe VVD stemmer. Inmiddels 70 jaar en woonachtig in het buitenland. Betaal daar belasting. In Nederland moet ik alleen aan het CVZ afdragen voor mijn zorgverzekering. Dat gaat nu maximaal ophoog terwijl ik geen belasting voordeel heb.
    Heb nu een AOW inkomen van netto € 596. Betaal aan het CVZ € 491
    Alles per maand. Daar komt ongeveer € 400 bij. Conclusie ik moet maandelijks € 300 bijbetalen. Van mij mogen ze alles houden. Ik neem aan dat wanneer ik afzie van mijn recht op AOW ik ook geen verplichtingen meer heb aan de Staat der Nederlanden. En, ik heb mijn hele leven gestemd maar mijn stem gaat NOOIT meer naar de VVD.

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Hardwerkende mensen zouden worden gestimuleerd, maar nee wij mogen opdraaien voor een stelletje lapzwanzen waar zo'n 200 a 250.000 oosteuropeanen voor aan het werk zijn. Wel allemaal een Iphone en een flatscreen roken als een ketter, slecht eten, maar premie betalen ho maar. Nee dat zal die idioot wel doen die zo achterlijk is om gewoon aan het arbeidsproces deel te nemen. Ik teken de petitie en roep daarnaast alle werkende Nederlanders op om te stoppen met het betalen van de Ziektenkostenpremie dan maak je pas echt een vuist. Leve de herinvoer van de particuliere verzekering.

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Rutte en Blok moeten hun biezen pakken. Hoe kun je zulke majeure inschattingsfouten maken? Of je hebt niet door gehad wat voor enorme impact deze plannen hebben op de middeninkomens en je hebt blind gevaren op de algemene CPB berekeningen zonder zelf eens even een rekensommetje te maken (zo moeilijk is het niet om 11% te berekenen van 70k-20k) -OF- je wist het wel en dacht je dat je het kon verkopen aan de achterban? Ik weet nog steeds niet wat erger/dommer is voor volksvertegenwoordigers! In elk geval een brevet van onvermogen. Rutte kijkt als een boer die kiespijn heeft en Blok kijkt alsof ie in zijn broek gepoept heeft. VERTROUWEN komt te voet en gaat te paard. Ook al wordt dit plan deels gerepareerd, het vertrouwen in deze generatie VVD politici is voorgoed weg. Mijn stem zijn ze na 25 jaar voorgoed kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Jammer dat de man die wij ons vertrouwen hebben gegeven ons zo in de maling aan het nemen is.
    Ik had net zo goed op de leugenachtige pvda of sp kunnen stemmen. Mark je valt me echt vies tegen.
    Frans Tielman
    Alkmaar

    BeantwoordenVerwijderen
  111. NOOIT meer mijn stem op de VVD, de partij die staat of nee stond voor werkend Nederland! Eerst jarenlang studiefinanciering afbetalen, dan komt de tijd van een mooi salaris prober op te bouwen. En de VVD breekt dit af met dit plan, te gek voor woorden. Dit kunnen jullie gewoon niet maken!!!!!! Schaam jullie : hard werkende mensen te straffen voor hun arbeid.En het is niet eens een bezuinigingsmaatregel ook nog, hoe hebben jullie hier mee akkoord kunnen gaan, dat valt niet uit te leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Gelukkig GEEN VVD lid - je zal toch lid zijn van zo'n club, Kamp zegt capabele fractie en de fractie zegt dat ze geen tijd hadden om alles te lezen.....doorgaan met snurken daar vooral als je weet dat de PvdA in de hoogste top van jullie club geïnfiltreerd is. Mijn hele familie heeft wel VVD gestemd want we denken en zijn LIBERAAL en laat dat nu NIET meer in Nederland bestaan. Er is alleen maar Links, nog linkser en link zoals de VVD. Toch hoop ik dat de stemming er komt dat is er misschien nog iets te redden.

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Extra betalen voor een goeie ziektekostenverzekering is OK maar nivelleren niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Geen lid, wel VVD stemmer.
    Dit is democratie opnieuw op de kaart zetten. Een regeerakkoord dat haaks staat op de uitspraken voor de verkiezingen en daarmee alle VVD-stemmers de dolksteek in de rug geven. En dan vervolgens het regeerakkoord NIET aan de leden voorleggen! Dat doet zelfs de PVDA beter.
    Op zo'n manier is de VVD de D in de naam niet meer waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Nep en bedrog dat is wat de VVD biedt aan mensen die gestudeerd hebben en daardoor een leuk inkomen hebben opgebouwd. Ik weiger om voor jan en alleman te betalen. Echt heel oneerlijk VVD. Ik ben heel mijn lkeven al een VVD stemmer geweest, dat gaat nu veranderen. Ik stem niet mer op de VVD.

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Ik ondersteun de stelling dat het regeerakkoord in een congres aan de leden moet worden voorgelegd. Robin Struijlaart, Haarlem, lidnummer 2202117.

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Belachelijke regeling, middeninkomens betalen meer, terwijl hun belastingtarief (box 2) niet omlaag gaat, en er dus per definitie alleen al op achteruit kunnen gaan. Geen stem van mij meer op de VVD

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Ben geen lid, maar WAS wel trouw VVD-stemmer...
    Waar moet ik als liberaal dan op stemmen?
    Een partij die haar eigen grondbeginselen verkwanselt, heeft niet langer een bestaansrecht!!
    De VVD krijg van mij nooit meer een stem.

    Schaf de democratie toch af, de kiezer wordt toch niet serieus genomen. En zeker niet door de VVD.

    Marc uit Arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Als mede-oprichter van de VVD-afdeling 'Waalwijk en Omstreken' in de jaren '60 ben ik ernstig geschokt door de onzorgvuldigheid waarmee de onderhandelingen zijn gevoerd........door een handvol mensen zonder overleg met- en mandaat van de achterban.
    Dit raakt de structuur van de Partij en moet per direct anders worden.
    Drs.E.L.Steens
    Noordeloos

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Geen lid, laatste verkiezingen voor het eerst op D66 gestemd, na altijd VVD te hebben gestemd. Ik hoopte op een paarse coalitie met D66 ipv CDA als derde wiel aan de wagen.
    Japan is in de jaren '90 begonnen het overheidstekort terug te brengen door te bezuinigen. Het gevolg is stagnatie die nog steeds voortduurt. Wij stevenen ook die kant op. De NL economie drijft op 3 peilers: 1. Binnenlandse bestedingen - worden via de inkomensafhankelijke zorgpremie de nek omgedraaid; 2. Overheidsuitgaven - wordt ook al gekort, eerst met 18 miljard en nu nog eens met 16 miljard; 3. Export - ook al niet geweldig succesvol door de slechte staat van de economie in de wereld.
    In Japan is het overheidstekort ipv. verlaagd juist explosief toegenomen door de resulterend terugloop van belastinginkomsten en stijging van de lasten (o.a. stijging sociale lasten).
    NL wacht hetzelfde lot. Het economisch herstel waar op wordt gehoopt zal NOG langer op zich laten wachten, als het überhaupt al komt...
    R. Stemerdink, Den Haag

    BeantwoordenVerwijderen
  122. De 45+er met modaal inkomen worden aan alle kanten gepakt met dit regeerakkoord:
    1. bij ontslag, 1 jaar WW en daarna 1 jaar 70% van minmumloon
    2. Meer betalen voor ziektekosten
    3. minder kinderbijslag
    4. Onze kinderen worden opgezadeld met schulden voor studies
    5. Hypotheekaftrek
    Ik kan beter stoppen met werken en mijn hand gaan ophouden!

    Een desperate werkende ouder van 45+

    BeantwoordenVerwijderen
  123. Ik ben geen lid, wel een zeer teleurgestelde VVD stemmer.

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Ik wil best mijn steentje bijdragen om de minderbedeelden in dit land te helpen, maar DIT GAAT ECHT TE VER!

    BeantwoordenVerwijderen
  125. tweeverdieners met een minimumloon 20.000 euro = 40.000 betalen straks 40 euro premie per maand. Gezinsinkomen is nu ineens niet meer van belang. VVD dit kan echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Ik ben helaas geen lid, wel al jaren VVD stemmer. Ik ben voor deze petitie en laat er maar een stemming komen. Teveek concessies zijn er gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Mijn steun hebben jullie. Ik heb VVD gestemd, ben geen lid, en ga dat gezien dit belachelijke zorgpremie plan ook niet worden, dat moge duidelijk zijn. Ik hoop dt het gaat lukken dit plan nog terug te draaien...

    C.Pinto, Amstelveen

    BeantwoordenVerwijderen
  128. kunnen de reacties van niet leden misschien verwijderd worden zodat de lijst zuiver blijft?

    BeantwoordenVerwijderen
  129. P van Boxtel, Amsterdam
    Ik ben geen lid heb wel VVD gestemd (voor de laatste keer).
    Stop dit kiezersbedrog van ZZP aftrek, hypotheekrente aftrek als zorg nivellering.
    HALT!

    Veel succes in Lunteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  130. Ik stem al 37 jaar VVD en ben klaar met deze partij als ze nog 1x het woord nivellering in hun mond durven te nemen. Op deze manier blijft er maar 1 rechtse partij over. Meer macht aan de PVV wil ik niet en moet Nederland ook niet willen.
    Dit on-zorg verhaal moet direct van tafel, al kost het de samenwerking met de PvdA.

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Ik steun deze actie van harte. De VVD is definitief door het ijs gezakt als Liberale partij. Frits van Endhoven - lidnummer 2133843

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Ik ben ook geen lid wel een zwaar teleurgestelde VVD Stemmer.

    op alles worden de hard werkende gepakt hier, heel erg jammer allemaal

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  133. Jullie hadden ook zo hard moeten gillen toen dezelfde VVD honderdduizenden mensen onder de grond wilde schoffelen.
    Rutte heeft eindelijk ingezien dat je niet ongestoord maar de onderkant kan blijven pakken

    Het is de zelfde VVD met hun marktwerking en slavernij die er voor gezorgd heeft dat er zoveel mensen op straat staan

    Walgelijk hoe er gereageerd wordt , zoals Jean pierre
    Als dit het denk vermogen vertegenwoordigt van de gemiddelde VVDér dan hoop ik dat het percentage naar 15 % gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Graziella Ricagnoli, Capelle aan den IJssel, 2200448

    BeantwoordenVerwijderen
  135. Kiezersbedrog van een ongekende orde. En vervolgens niet naar de VVD stemmer luisteren. Het lijkt wel alsof de Pvda een coup gepleegd heeft binnen de VVD fractie

    BeantwoordenVerwijderen
  136. Geen VVD lid en dat zal ook nooit gebeuren. Wat een leugenaars, boevenbende. Het OM moet hier ook een inval doen en de heer Rutte als leider van deze criminele organisatie eens goed aan de tand voelen. Als gescheiden alleenwonende man met een modaal salaris (en alimentatie verplichting naar mijn kinderen toe) is dit de doodsteek. Ik kan beter stoppen met werken en mijn hand gaan ophouden. Echt ongelooflijk wat een leugens zijn er verteld door die Mark Rutte.

    BeantwoordenVerwijderen
  137. Over twee maanden contractbespreking met werkgever. Ga maar minder werken, dat levert meer op in de toekomst. Beetje jammer. Had beter SP kunnen stemmen in plaats van VVD

    BeantwoordenVerwijderen